GROENTEN- EN FRUITSPREADS
In 2015 kreeg ik van Hoogesteger uit Zwanenburg de opdracht om groenten- en fruitspreads voor AH te ontwikkelen. In een brainstorm met het team van Hoogesteger bepaalden we gezamenlijk de te ontwikkelen basisconcepten en maakten we een opmaat voor de smaakvarianten en creatieve product ontwikkeling.
Op basis hiervan ben ik de producten gaan ontwerpen en op zoek gegaan naar interessante smaakcreaties en texturen. Een van de eerste smaakconcepten die ik ontwikkelde was de Bietenspread; de gebrande hazelnoten geven een mooi bittertje en een ietwat pittige smaak aan het zoetige van de biet. De samengestelde specerij Garam Masala zorgt uiteindelijk voor een warme volle smaak.
Na overeenstemming over de 9 basis recepturen (5 groentenspreads en 4 fruitspreads), volgde de transformatie van lab naar productieschaal. En vervolgens het begeleiden, sturen en monitoren van het productieproces teneinde het initiƫle productconcept te bewaken. Daarbij veel sparren met onze producent en steeds weer overwegen hoe het beter kan.
De smaak en kwaliteit van deze spreads worden mede bepaald door de hoogwaardige technologie van Hoogesteger, waarmee het uiteindelijke product heel dicht bij het oorspronkelijke ontwerp blijft en zonder toevoeging van conserveermiddelen in de winkel aangeboden wordt.